HF propagation conditions

Cerita disebalik tadbir...

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 3:39 AM

Pendedahan mengenai radio amatur hanya datang sendiri apabila melayari internet dengan secara terus dapat mendalami pengetahuan mengenai radio amatur, secara amnya memang saya berminat bermain walkie-talkie dari dulu lagi dengan membeli (FRS)- Family Radio Service jarak dalam 5 km open surface tapi kalau ada halangan tak sampai pun, guna puna masa berkempen di hutan , orang pertama yang saya dapat berjumpa adalah 9M2 AGC secara kebetulan berjumpa berhampiran tempat kerja saya, yang boleh perasan tu sebab antenna kereta yang panjang macam ekor ikan pari…ha…ha..kenal-kenal macam tu ja… buat selamba jer…nak belajar katakan, dapat la no 55 dia…masa tu dia masih belajar lagi di Universiti Tun Hussin Onn, di johor dalam bidang ijazah lanjutan atau dikenali master dan beliau adalah pensyarah Politeknik Ungku Omar- dan selepas itu saya perolehi nota-nota mengenai radio dari beliau…banyak juga maklumat mengenai radio yang saya dapat dan sesetengah nota panduan saya dapat download dari internet.

Comments (0)

added by khalil@2009