HF propagation conditions

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 3:36 AM

Pertama kali diucapkan syukur kepada illahi diatas terbinanya blog saya ini, yang secara sederhana bagi membolehkan rakan-rakan berkongsi pendapat, cerita, ilmu, dan berkongsi pengalaman yang ada. Terlebih dahulu nama saya Khaleelullah Quraishi bin Abdul Rasheed , (Khalil-nick name) atau dikenali sebagai Pak Ohm dikalangan ahli operator radio amatur dengan tanda panggilan 9W2OHM - Nine Whiskey Two Oscar Hotel Mike. Stesen pengkalan saya di Taman Sri Kota, Taiping, Perak dan portable station saya di Bandar Baru Air itam,Penang. Lesen kelas B didaftar dengan Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia, Menduduki peperiksaan RAE pada tahun seisi 2/2007 dengan sekali sahaja menduduki peperiksaan, alhamdullillah dengan bantuan rakan-rakan ham radio seperti 9M2AGC -Azlan, 9W2KSG -C.kamal, dan tak lupa 9W2PTU -sekarang 9M2AZZ -Pak azhar orang pertama saya Qso he..he…mana ada dah… itulah ayat pak azhar sering digunakan pada waktu tu….

Apa-apa pun, special thank’s to 9M2 AGC for helping me……….

Comments (0)

added by khalil@2009