HF propagation conditions

keretaku eksiden....

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 5:29 PM

0


Hm....benda nie berlaku jam 10 pagi minggu lepas, masa nak potong bas..cerita dia macam nie , didepan saya ada kereta...kereta tu pun overtake kita pun ikut sekali, akibat kereta depan terlalu lambat untuk memotong bas terbabit, maka didepan ku ada lori diarah bertentangan...laluku mengelak dalam masa terdekat dan terjadilah eksiden......nasib baik tak jadi apa2..

Habis banyak juga....dah nasib badan ...


Last week, i went to Pak Zain (9W2ZAC) House.

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 7:20 AM

0

















by 9w20hm

Ucapan Harijadi.....siapa.....ye.....

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 6:57 PM

0

Happy Birthday from QRZ Forums

Saturday, April 24, 2010 3:01 PM
From:
To:
KALIL_9776@YAHOO.COM

Hello 9W2OHM,

We at QRZ Forums would like to wish you a happy birthday today!


P/s:- dah berumur lagi lah kita... apa-apa pun terima kasih kepada semua...

suasana eyeball bersama rakan radio Taiping....

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 9:50 PM

0


10 hb April 2010, jam 10 malam, lokasi di Wan seafood, berehat sambil minum teh tarik...

* ada lagi gambar rakan yang tidak sempat diambil...

Suasana persiapan pasar malam Manong...

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 9:42 PM

1

5hb April 2010-Isnin, suasana jam 4.15 petang...

Rombongan bertunang ke Felda Besout Sungkai, Perak...

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 9:25 PM

0

3hb April 2010- 6.30 pagi dah mula bergerak ke Tapah dimana sepupu sebelah xyl bertunang.... yer la... kena la keluar awal kalau tak kena tinggal....tempat yang dituju belum pernah saya pergi....dalam pukul awal 9 + pagi kami tiba rumah tempat berkumpul di Tapah(rumah bapa saudara xyl-wife). rombongan bergerak jam 11+ pagi dan tiba dikawasan Felda dalam jam 12 tengahari lebih... yang menarik kawasan rumah Felda tersusun dan cantik, siap ada papan tanda lagi...

Sehari Nilai 3

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 8:58 PM

0

1hb April 2010- ingat bertolak dari Kuala Kangsar jam 9.30 pagi, drive relaks jer,tak payah laju-laju...sampai jer k.L lebih kurang tengahari, keluar ikut Sungai Buloh pastu lalu ikut MRR2 terus jer.. mak oii..sampai jer kat kat area Melawati kereta jadi banyak....apa lagi jam la jawab nyer..dan akhir nya sampai juga ke tempat yang nak dituju Nilai 3, xyl(wife) dah lama pelan nak ajak gie sana..yang lepas dah pegi dah tapi tak puas jalan sebab pegi atas tujuan lain....mana tak nyer yang lepas pergi tempat belajar lame ambil sijil kat IKTBN Sepang, Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang. kali ni, pusing sampai puas hati...kelabu mata, banyak sangat pilihan...kami habiskan masa tak lama dalam 3 jam sahaja sebab mengelak supaya tidak lewat untuk pulang ke Kuala Kangsar. Masa balik sampai area highway Ulu Bernam ke utara hujan agak lebat. allahamdullillah selamat sampai jam 10 malam.















fuh... boleh tahan jugak milledge.... Pangangan sisi...

21JAN01 – Notification: First Series of the Radio Amateur Examination and Morse Code Test for 2010 21 January 2010

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 1:05 AM

0



The Malaysian Communications and Multimedia Commission (SKMM) will be holding the first series of Radio Amateur Examination (RAE) and the Morse Code Test (CW) for the year 2010.

The Morse Code Test (CW) will be held at 10.00 a.m. on 17 March 2010 at the SKMM HQ in Cyberjaya. Applications close at 5.00 p.m. on 5 February 2010.

The Radio Amateur Examination (RAE) will be held at 2.00 p.m. on 14 April 2010 at locations in the Northern and Central Regions of Peninsular Malaysia. Applications close at 5.00 p.m. on 12 February 2010.

For further details on venue and payment please click below:

Notification: First Series of the Radio Amateur Examination and Morse Code Test for 2010
Pemberitahuan: Peperiksaan Radio Amatur dan Ujian Kod Morse Siri Pertama Tahun 2010
CW Application Form/Borang CW
RAE Application Form/Borang RAE

Suasana sekitar lembah Kuala Kangsar yang menarik ...

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 5:33 PM

0

5.12.2009 (sabtu)...

ekspo di tapak arena Square Kuala Kangsar

Satu hari memancing di Bukit Merah....

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 4:19 PM

0

29 November- Ahad, Pagi-pagi waktu keluar rumah rumah dalam perjalanan ke pasar Matang, Taiping, cq kat v20 panggil kot siapa-siapa ada, pastu 9w2mzs-zul sambut....sambil sembang Zul ajak minum kat kawasan base saya...ada yang hendak disembangkan memandang jarang-jarang jumpa...sebab Zul baru sahaja menyambut cahaya mata baru..baru-baru dah 2 bulan dan rasenya...tahniah untuk Zul...

masa duk eyeball tu lah Zul ajak pergi memancing....jadi kami dicided untuk pergi dalam jam 2 petang...

jadi inilah suasana yang dapat diambil semasa aktiviti memancing...
pemandangan di sekitar Bukit Merah

pada hari yang sama(ahad) ada pasar malam betul-betul kat selekoh jalan ada kedai , lokasi dia, selepas simpang keluar tol laketown Bukit Merah ada lampu isyarat, ambil sebelah kanan dalam 5 km...macam-macam ada...memang kenalah dengan hari kami pergi...

by 9w2ohm

Raya haji di kampung dengan buah-buahan....

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 10:11 PM

0

28 November 2009, Sabtu- Kuala Kangsar dengan Taiping satu destinasi yang tidak jauh, boleh dikatakan, di Kuala sebenarnya terletaknya kampung mentua saya... oleh itu selalulah saya ke Kuala...untuk menikmati keindahan alam di kampung... tak perasan ler pulak kali nie balik jadi ler pulak buah-buahan kat kampung nie...rezeki... ehhe... seronok juga kutip buah, buah rambutan ada, buah dokong ada, buah durian ada.....buah Manggis ader tapi tak dan ambil...


semasa on the way balik lalu pekan kuala kangsar, dapat juga sembang disimplex 145.350 Mhz Kuala Kangsar, dengan Salehan-9w2sbd dan 9w2- wan tak ingat ler pulak....heheh... masing-masing menghala ke destinasi masing-masing salehan kearah Kota Lama kanan, wan ke Lenggong dan saya ke Taiping...dapatlah 5,6 putaran....

post by 9w2ohm

Majlis eyeball perpisahan 9W2SPO di kaki Bukit Larut. 2

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 1:53 AM

0

Terjumpa pulak majalah Tahunan ILPKL.....

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 12:53 PM

0


ha ... yang nie special....yang menarik nyer front page buku aspirasi nie ada gambar saya... teringat la...pulak mase time kat ILp Kuala Lumpur dulu-dulu... mana pegi ntah kawan-kawan yang kita dok rajin jalan-jalan, ronda-ronda .....hm...masing-masing mengikut haluan masing-masing,itulah kehidupan....yang penuh cabaran, harap semua sukses hendaknya...

p/s: masa mika masuk ILP dulu lewat sikit patutnye tahun 1999 awak(cakap orang Perak) masuk tapi dapat lewat pulak, mana tak nyea, awak masuk swasta dulu pastu baru minta, iLp, alhamdulillah..dapat tawaran pergi iLp sekitar tahun 2003. Bila habis di ILP Kuala Lumpur, Mikee dapat sambung pulak di IKTBN, Sepang .... itulah perjalanan kehidupan semasa teman belajar dulu...

Majlis eyeball perpisahan 9W2SPO di kaki Bukit Larut.

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 4:24 AM

0

12 November- 9.30 malam, tibanya saya dilokasi seperti yang diberitahu. Jauh dalam perjalanan ku dari Sik, Kedah ke Taiping, Perak. Sampai di Nibong Tebal, Jalan persekutuan, hujan dalam keadaan renyai sepanjang perjalanan sehingga ke Taiping...dan sampai juga dengan selamatnya di tempat kejadian...

berikut adalah gambar-gambar yang sempat diambil...

untuk makluman, abang Saiful 9w2spo- ditukar ke tempat kerja baru di Kuala Lumpur.

Dua hari di Ibupejabat Alor Setar....

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 11:42 PM

0

2 hb November-Isnin, sarapan pagi di Alor setar cukup menenangkan, lihat gelagat orang ramai di sekitar kawasan, yang seronok tu rase macam ader kat Taiping, Maner tak nyer cuba lihat gambar kat atas tu....ha...tengok betul-betul.....Nasi Lemak Taiping, hehehe....
yang syok tu roti canai dia garing, sedap tu, tambah kuah yang dihidang kuah parpu campur kuah sambal...mak oi... lu pikir la sendiri.....
Lokasi betul-betul lorong belakang Pejabat Pos, Jalan Tunku Ibrahim Alor Setar.

Siapakah yang bakal menjadi pemilik baru kamera nie......

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 11:31 PM

0

Gambar diambil di Taiping Sentral, pada 31 hb oct, Model jenis Sony Alpha DSLR a550, function menarik...

Taiping Sentral Digital Camera Fair @ "PC+HP Fair"
Date : From 30th Oct to 1st Nov 2009. Time : 10.30am to 10.30pm

dah lepas dah....

Hari Kantin S.k Ayer Puteh, Taiping

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 11:27 PM

0


















31 oct- Sabtu, aktiviti yang menarik dijalankanoleh abg Harun kita-9w2aoc- iaitu paintball. menarik jugak tengok budak-budak nie,,,,ader bakat masuk Tentera kot...

eyeball di Taiping sebalah malam

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 11:09 PM

0






























30 oct- Jumaat, wan seafood Taiping, Aulong. Lama rasenya tak eyeball sengan kawan-kawan. Dapat juga jumpa, tambah-tambah pak zain (9w2zac) yang handsome tu, kalau ikutkan jarang nak dapat pak Zain ikut turun sekali, syok juga. Dapat relaks tenangkan fikiran.

"cerminkeretakuretak......"

Posted by My Biodota | Posted in | Posted on 7:36 PM

0

19-oct, 2 minggu sudah semasaku memandu di kawasan Gurun, Kedah...tetiba jer ada batu melayang terkena cermin depan kereta....terkejut sepintas lalu ia berlaku... aduh....retak pulak!!!! tengok kat depan lori takda yang ada kereta jer, tengok jalan kat seberang pun kereta jer yang ada, mana datang pulak batu nie..macam mana nie...jawab nyer kena tukar...berapa pulak kos dia...ahhhh tidak...itulah bermain difikiran ku semasa ia berlaku...(fikiran terganggu)....
mulalah surve kat internet cari kedai yang boleh tukar cermin kereta yang berdekatan kawasan rumah di Air Itam Pulau Pinang-(pulau)....ader la 2 ,3,4 kedai, ada satu jer dekat dengan rumah...

Dynamic Auto Glass Installation

dan telefon tanya kos tukar berapa...RM340 termasuk upah (double layer)...o.k la tu...



























































Harga bergantung kepada jenis kereta... tapi kat sini ekonomi, lokasi dia betul-betul simpang kiri sebelah market selepas balai polis Kg. Baru dari arah kawasan Bukit Bendera...kalau dari arah Masjid Negeri, tersorok sikit...

itulah pengalaman cerita "cerminkeretakuretak......" the end.....

by 9w2ohm

added by khalil@2009